`

Bosszú

>
A Bosszu udvozlo dallama

Bosszú bemutatkozásAz abszolút favorit. A legenda. A magyar szöveges kalandjáték. Rátkai István remekművei közül a Bosszú az egyik. Ezek a játékok az egész életemre kihatással voltak, ugyanis ezen programok hatására kezdtem el én is hasonló kalandjátékokat írni 10 évesen.

Bosszú titleA stílus eleve nagyon közel áll hozzám. Majdnem olyasmi ez mint a lapozgatós Kaland Játék Kockázat könyvek. A különbség annyi, hogy itt nem előre meghatározott opciók közül válogathatunk, hanem mi magunk írjuk be a gépbe hogy mit akarunk csinálni. Minden ilyen kalandjáték egy-egy történetet ölel át, aminek célja sokféle lehet: eljutni valahová, megszerezni valamit (például egy griffmadár tojását), vagy épp bosszút állni. A helyszínek is a legkülönfélébbek: a múltban, a holdon, a Távol-Keleten, egy iskolában, szóval bárhol lehetünk főhősök. Épp úgy mint egy könyvben.

>
A Bosszu intro zeneje

Bosszú folyópartMindegyik helyszín egy kis képből és a hozzá tartozó leíró szövegből áll. A keret és háttérszín is mindenhol a környezetnek megfelelő. A réteken világoszöld, épületekben sárgás, erdőben sötétzöld, börtönben szürke, stb. Ez az apróság is rengeteget dob a hangulaton. A leírás után írhatjuk be utasításunkat. Fontos, hogy ezek a játékok az ékezetes betűket is ismerték.

Bosszú utasításokVoltak állandóan használható utasítások, mint a továbbhaladási irányok (égtájak szerint), vagy az összegyűjtött tárgyaink kilistázása, erőnlétünk mértéke, játékban való előrehaladásunk %-ban, segítségkérés, stb. Ezeknek az utasításoknak az egyszerűsítés kedvéért volt rövid, 1 karakteres változata is. Az utasítások nagyjából így néztek ki: NYIT AJTÓ KULCS, FELMÁSZ FA,
MEGTÖLT VÖDÖR. Ha a program az adott helyen értette a parancsot, akkor végrehajtotta.

Bosszú várMivel ekkoriban Internet a kanyarban sem volt, játékokkal foglalkozó újságokról pedig nem is hallottunk, így ha elakadtunk egy-egy helyszínen, bizony akár fél napig is azt a képernyőt bámultuk, és gondolkoztunk a megoldáson. Így volt ez a Bosszú történetének a legelején is, amit a mellékelt kép is mutat, ahol meg kellett VÁRNI hogy a fosztogatók elvonuljanak. Bár amennyit vártunk a gép előtt, már a parancs beírása nélkül is elvonulhattak volna. :)

>
Game over

Bosszú őrA kalandozások során rendszerint sok emberrel találkozunk, ők általában mindig értékes információforrások, így nem árt elbeszélgetni velük. Rengeteg tárgy is található ezekben a játékokban, amik összegyűjtése és használata a megfelelő időben és megfelelő helyen, alapvető a játék megnyeréséhez.

Bosszú erdőIgazából most nem is konkrétan a Bosszúról akarok írni, hanem az összes hasonló játékról. Mind ugyanazt az élményt nyújtja. Mintha egy érdekes kalandkönyvbe merülnél bele. Belecsöppensz egy másik világba, ahol te magad alakítod az eseményeket. A történet nyilván egy lineáris szál mentén halad, tehát teljes szabadságot nem ad, de mégis remekül szórakoztat, hiszen nem tudjuk hogy mi lesz a következő fejtörő.

>
Siker

Bosszú Tomodachi házaÉpp ez az ami akkoriban rajtam kívül még rengeteg embert arra késztetett, hogy saját kalandjátékokat készítsen. Rengeteg amatőr próbálkozás látott napvilágot. Ha minőségileg gyengébbek is voltak, de a történet, a kaland ugyanúgy bennük volt. Az enyéimben például a képek is karakter alapú grafikával készültek, amolyan ASCII-art szerűen. Van akinél csak szöveg volt. Egy közös pont van mindegyikben, a feeling. :)

Időrégész, Új Vadnyugat, és társai

Mint írtam, ez a bejegyzés igazából az összes szöveges kalandjátékról szól, így álljon itt még pár kép vegyesen ezekből a játékokból. Pluszban pár hangfoszlányt is csatolok, a nosztalgia kedvéért.

Időrégész történetIdőrégész hegyoldali ösvényÚj vadnyugat titleÚj vadnyugat barátnőFazekasÚj vadnyugat 2

Eredeti SID-ek

>
Idoregesz
>
Uj vadnyugat
>
Uj vadnyugat intro

Linkek

Ha tetszik az oldal, ide kattintva támogathatod!

READY.