`

Crystals of Zong

Crystals of ZongCsúcs szuper labirintusos játék! Minden pálya 9 képernyőből áll, amit egy 3x3-as területként kell elképzelni. A labirintusok közepén egy biztonságos, zárt térben értéktárgyak találhatók, a cél ezen tárgyak összegyűjtése. A védett térbe csak a megfelelő színű kulcs megszerzésével lehet bejutni, amik rendszerint más képernyőkről gyűjthetők be. Az alsó sorban jelzi, hogy mely szobákhoz van már meg a kulcs, és melyeket fosztottuk már ki.

Crystals of Zong kardA feladatot a nyomunkba eredő lények nehezítik. Az első pályán kígyók, utána denevérek, majd pókok, végül múmiák keserítik sorsunkat. A kardok felvételével le tudjuk mészárolni ezeket a bestiákat, amik a képernyőre visszatérve újratermelődnek. A múmiás pályák kemények, mert ott nincsenek kardok elszórva, illetve ha meglátnak, ők lőni is tudnak. A négy pálya megnyerése után gyorsabb és okosabb szörnyekkel kezdődik újra. A nyolcadik szint a gyors múmiákkal már játszhatatlanul nehéz, látszik, hogy a készítő ezt direkt megnyerhetetlenre tervezte, mert ha mégis sikerül, utána ismét a nyolcadik pálya jön.

Crystals of Zong fáklyaA nálunk lévő fáklya elalvása miatt nem kell aggódni, ha kialszik, mindössze sötétszürkék lesznek a lények, de továbbra is láthatók maradnak. Én teljesen elfeketítettem volna őket, úgy lett volna értelme a fáklya felkutatásának is. Az értéktárgyak közül vannak amik speciális funkcióval bírnak. A csizmát tanácsos mielőbb beszerezni, mert a pálya végéig sokkal gyorsabb mozgást biztosít, ami jelentősen megnöveli a túlélési esélyt. A középső kard megszerzésével hosszabb ideig üldözhetjük a szörnyeket, mint a sima kardokkal.

Crystals of Zong láthatatlansági italA zöld itóka megszerzése láthatatlanná tesz, ami sérthetetlenséget jelent arra a labirintusra. A barna itallal teleportálni tudunk egy másik képernyőre: az F1 gombbal válthatunk a 9 kép közül, és az F7-tel lehet véglegesíteni. Ez nagyon hasznos, mert egyből a kellő színű kulcshoz vagy értéktárgyhoz tudunk ugrani. A pálya teljesítését a szürke létra megérintése jelenti. Fontos tehát, hogy nem szükséges minden tárgyat megszerezni, a létrát érintve azonnal szintlépés történik.

Crystals of Zong múmiákA szobákba való belépéskor mindig véletlenszerű helyre kerülnek a lények. Ezt ki lehet használni, ki-be járkálásokkal szerencsésebb elrendezéssel indulhatunk útnak. Tippem még, hogy a múmiák csak akkor lőnek, ha a mi sorunkban vagy oszlopunkban felénk haladnak. Érdemes mindig utánuk menni. Felfigyeltem rá, hogy a képernyő keretszíne megegyezik az abba a szobába szükséges kulcs színével. Ez fontos infó, ami főleg a teleportáláskor lehet előnyünkre, hisz a kulcsokra nincs ráírva, hogy hányas szobába való, a színe viszont árulkodó!

Crystals of Zong csizmaDokumentált bug, hogy a pályák kezdetekor lefagy. Ez könnyen kikerülhető azzal, ha hagyjuk a pályák közötti zenét végigfutni, akkor nem lesz gond. Ez egy olyan játék, amihez rendszeresen visszatérek. Teljesen jól játszható ma is, a hangulata nagyszerű, autentikus Commodoreos élményt ad.

Crystals of Zong gyémantCrystals of Zong game over

Linkek

Ha tetszik az oldal, ide kattintva támogathatod!

READY.