`

Druid

>
Intro zene

Druid grafikaEzzel anno nem játszottam sokat, de most alaposabban belemélyedtem. A Diabló elődjének mondják, és ezt csak megerősíteni tudom, számtalan elemében emlékeztet az általam rongyosra játszott modernkori klasszikusra. A játékmenet teljesen megegyezik. Szabadtéri illetve zárt területeken bóklászunk druida karakterünkkel, miközben végeláthatatlan mennyiségű ellenfél ront nekünk. A feladat, hogy az adott fajta ellenségtípus függvényében a leghatékonyabb fegyvert alkalmazva ledaráljuk a csőcseléket, hogy előrébb tudjunk jutni a küldetésünkben.

Druid erdőHáromféle energialövedék közül választhatunk: lőhetünk vizet, tüzet, és villámot. Az első pályán a szellemeket a víz viszi a legjobban, majd az erdő sűrűjében a bogarak a tűzzel nincsenek kibékülve, később az ördögöket az elektromosság kényszeríti térdre, és így tovább, szépen ki kell tapasztalni (vagy elolvasni a manualt), hogy ki ellen mi a hatásosabb.

Druid folyóDe ez még nem minden hasonlóság a Diablóval, ugyanis skilljeink is vannak! Láthatatlanná tudunk válni, így a szörnytömeg nem talál bennünket. Sőt, ami egészen hihetetlen a '80-as évekhez képest, hogy még egy gólem segítőt is tudunk idézni, aki segít feltartani az ellent, sőt, még parancsokat is oszthatunk neki: várjon itt, kövessen minket, vagy menjen előre! Az abszolúte elképesztő fícsör pedig az, hogy konkrétan a másik joystick porton manuálisan is irányíthatjuk a gólemet!

Druid bogarakLeghatékonyabb tömegpusztító fegyverünk a káosz varázslat. Hatására pár másodpercig hatalmas villámlások és mennydörgések közepette minden elpusztul a képen, plusz még gyógyít is minket. Érdemes úgy taktikázni, hogy a káoszt a lángcsóvát köpő hatalmas koponyák ellen használjuk fel, akik egyfajta bossoknak tűnnek nekem. A láthatatlanságot is érdemes a nehezebb dungeonokra tartogatni.

Druid második pályaEzekhez a képességekhez és az energialövedékekhez is a pályákon elszórt ládákból juthatunk hozzá. Fontos, hogy a ládákból csak egy fajta cuccot lehet kivenni. Nem szabad mindig az erősnek tűnő skilleket választani, ugyanis az egyszerű kulcsok begyűjtése a ládákból legalább annyira fontos. Csak kulcs birtokában tudunk ajtókat nyitogatni, amikből akad szép számmal, és ha kifogytunk, és nem tudunk tovább haladni emiatt, akkor a világ legszánalmasabb, elhalálozás nélküli game overe van, letolt gatyával ott ácsoroghatunk az ajtó előtt.

Druid harmadik pályaNincs pontszám, hanem egy rating csík megy, ezt ma XP-nek, vagy tapasztalati pontoknak hívjuk. Ebből következik, hogy nem kell leállni minden lénnyel hadakozni, mert csak elfogynak a lövedékeink, jutalmat sem kapunk érte, ráadásul nem haladunk sehová, és úgyis a végtelenségig termelődnek a rémek, sosem fogynak el. A helyes taktika a célirányos haladás, és csak akkor lőjünk ki ellent, amikor már konkrétan bánt minket. Érdemes futni előlük, mert amíg üldöznek, addig sem tud új ellenség spriteot kirakni a képre az engine.

Druid csontvázakHa már nagyon meggyötörtek a csontváz és lidérc hadak, a pentagrammokra állva tudjuk felfrissíteni magunkat. Itt még nem jött be a healing potionok ajánlott napi mennyiségen felül történő mértéktelen fogyasztása, és jobb is ez így. Nyolc pályát tartalmaz, ajánlott a lenti linkeken letölteni a képeket, kinyomtatni és odarakni a televíziós készülék közelébe (vagy újabban az emulátor ablaka mellé), sokat segít a tájékozódásban.

Druid szörnylapAz irányítás kissé komplexre sikeredett, de a játék meg is kívánja. A joystickkal való 8 irányba haladás és a lövés egyértelmű. Lövéstípust a P gombbal lehet változtatni. Ajtót a + gombbal lehet kinyitni, közvetlenül előtte állva. Láthatatlanná a - gomb tesz. Káosz varázslatot a CLR billentyűvel lehet elengedni. Gólemet idézni az egzotikus £ jellel kell, parancsot adni neki a ` gombbal lehet. C64-en ezek a billentyűk ott vannak egymás mellett, de emulátorban nagy szívás, mert a beállításoktól függ. Érdemes indítás előtt üresben rápróbálni ezekre a karakterekre.

Druid titleAzt sajnálom, hogy a szenzációs erdős rész után kizárólag beltéri pályák jönnek, amik nem túl szépek, nem túl igényesek. Ha ilyen szép kültereket tudtak rajzolni, inkább azt kellett volna erőltetni. De mindenképp nagyon előremutató játék ez, amiből készült is egy második rész, de azzal még nem játszottam.

Térkép

Druid térkép

Linkek

Ha tetszik az oldal, ide kattintva támogathatod!

READY.