`

Hell Beneath

Hell Beneath a sötétbenEz a nagyszerű lövöldözős játék a Tenebra világában zajlik, amiből kifolyólag a belátható terület meglehetősen szűkös, a fáklyánk pislákoló fénye által bevilágított téren túl nem látunk. Ellenfeleink orvul, a sötétből közelítenek, ami különösen feszült hangulatúvá teszi ezt a pörgős shootert. Karakterünk automatikusan lő. Az irányokkal a muki mozgatható, a tűzgomb+irányokkal pedig a lövés, nyolc irányban. De akár twin stick shooterként is irányítható, vagyis a másik joystick port irányait váltva lehet a lövésirányt szabályozni.

Hell Beneath szintlépésAddig kell kihúzni egy pályán, amíg a szörnyek irtása által alul haladó csík végig nem ér. Óriási ötlet a képességfejlődési rendszer. A terep kipucolását követően szintet lépünk, és szabadon választhatunk a felkínált fejlődési lehetőségek közül. Nagy szükség van ezen extra képességekre, mert a pályák egyre nehezednek. A kihívás nehézsége és a képességek fejlesztése zseniálisan ki van balanszolva.

Hell Beneath fejlődésA leghasznosabb skill szerintem a gyorsabb lövésismétlés. A későbbi pályákon már annyi szörny termelődik, hogy a hosszas késleltetés két töltény kilövése között könnyen fatálissá válik. Gyakorlatilag bármikor, amikor beadja a választhatók közé, arra kell rányomni. Kivéve, ha már lecsökkent az életeink száma, és felkínálja az extra életet, mert akkor az a fontosabb. Szintén a pörgősséget növeli, hogy egy élet elveszítésekor szünet nélkül folytatódik tovább a játék. Ez igen veszélyes, mert azonnal le tud peregni három élet is egy szorult helyzetben.

Hell Beneath, lőn világosságFontos skill még az áthatoló lövedékek, amire négy-öt pontot érdemes kiosztani. A ránk törő pondrók és férgek vannak olyan bugyuták, hogy egy vonalba álljanak hősünk X és Y tengelyével, így egy áthatoló lövedék tud tarolni rendesen. A gyorsabb mozgásra elég két-három fejlesztés, mert a túl nagy sietség a szűk látótér miatt nem szerencsés, könnyen bele lehet szaladni egy sötétben rejtőző hogyishívjákba.

Hell Beneath game overA huszadik pálya után már szinte csak a kevesebb ellenség képességet kell fejleszteni, mert irtó zsúfolttá kezd válni a terep. Ha nem adná be, akkor pedig a mihamarabbi szintlépést, ami annyit tesz, hogy az alsó csík előbbről indul. A leghaszontalanabb skill a gyorsabb töltények, ennek valójában semmi értelmét nem látom. Illetve van egy képesség, amire csak egyszer lehet rányomni, épp ezért mihamarabb érdemes is, ez a teljes pálya felvillantása 5 másodpercenként. Az elején még jóleső érzés a pillanatra felvillanó tágasság, később már inkább elrettentő, meglátván azt a rengeteg girnyót a képen.

A hangokra azon kívül hogy tökéletesek, egyebet nem tudok mondani. Pörgős, izgalmas, abbahagyhatatlan játék, '80-as évekbeli stílusban, de modern kori játszhatósággal. Nálam ez 10/10-es stuff!

Linkek

Ha tetszik az oldal, ide kattintva támogathatod!

READY.