`

International Soccer

International Soccer gólhelyzetTudod-e hogy mi az első kérdés ha focis játékról van szó?
Az, hogy fel lehet-e benne rúgni a bírót. Ne kérdezd hogy miért, számomra is rejtély. Olyasmi ez, mint az autós játékoknál az "össze lehet-e benne törni az autót?" kérdés.
Mindenesetre ebben a játékban nem tudod bántalmazni a sporit, ugyanis nincs benne. Tízmilliós kérdés lehetne egy vetélkedőben, hogy akkor ki a bánat sípol meccs közben...

International Soccer Andrew SpencerA nézők biztosan nem, mert nyugdíjasok gyülekezete az egész. Teljes kussban vannak a meccs alatt, még a bevonuláskor is. Gól esetén jön meg a hangjuk és a kedvük, akkor viszont egységesen. A színekből látszik hogy ugyan vegyesen ülnek a lelátón mindkét csapat szimpatizánsai, de ennek ellenére egy-egy gólnál mindenki örül.
Na de ne szaladjunk ennyire előre.

International Soccer menüLetisztult üdvözlő képernyő fogad minket, amin Andrew Spencer - a készítő - büszkén vállalja a nevét. Kis várakozás után megkapjuk a menüt. Igen egyszerű és remek a megoldása. Nincs semmi sallang. Két játékost láthatunk, vagy egyet és az ellenfél erősségének számát. Az F1-F3 billentyűkkel a mezek színét, az F5-tel a computer erősségét illetve a kétjátékos módot tudjuk állítani, az F7-tel pedig a színes/monokróm módok között dönthetünk. Ha minden oké, akkor a tűzgombbal indulhat is a meccs.

"Commodore's INTERNATIONAL SOCCER is one of the most realistic sports games available for the C64 Games System."

International Soccer bevonulásA fenti mondat a manualból származik. Ha ez igaz akkor irtó nagy járvány törhetett ki épp, vagy lejártak az igazolások, mert a 10+1 helyett mindössze 6+1 játékos fut be a gyepre. Miután mindenki elfoglalta a pozícióját, akkor a nem létező bíró sípjelzésére indulhat is a meccs.

International Soccer meccsMindig azt a játékost irányítjuk aki egy picit más színű mezben van mint a csapatunk többi tagja. A probléma az, hogy ha át akarunk váltani egy másik emberre akkor az "aktív" figurával ki kell mennünk a képből, máshogy nem lehet. Az a játékos akinél a labda van, picivel lassabban mozog mint a labda nélküliek, így utol lehet érni. Nyolc irányba mozoghatunk, de mivel a kapu ferdén van, így fentről sehogy sem lehet gólt lőni. Még ha sarokra mész lefelé és úgy rúgsz akkor is pont elmegy a kapu előtt a labda. Ha megnézed a képeket akkor úgy egyértelmű lesz hogy miről beszélek.

International Soccer kirúgásAI-ról nem tudok beszámolni.
A csapattársak össze-vissza kóvályognak. Kirúgáskor néznek hátrafelé az alapvonalon (lásd kép), szögletkor nincs kinek berúgni azt, nincs kinek passzolni amikor már a sarkadban van az ellenfél.
Zene abszolút nincs, hang pedig 3 darab. Van a már említett síp és a tombolás, illetve a labda pattogása.

International Soccer díjátadásA nézőtéren láthatjuk az eredmény- kijelzőket amik az időt is mérik. 200 másodpercről indul. Amikor már kezdtem örülni hogy letelt a 200mp, fájdalmasan hasított belém a felismerés, hogy ez ugyebár egy szuper realisztikus játék, és egy futball meccs mint tudjuk két félidőből áll. Tehát még 200mp, de azt már kibekkeltem, mint az olaszok. Legyőztem a 4-es erősségű gépet, amiért a mérkőzés végén át is vettem a jól megérdemelt serleget egy gyönyörűséges pixelladytől.

Összegzésként annyit hogy Andrew barátunk dolgozhatott volna még a játékon. Valóban nagyon fapados.
Viszont a sok hiba és hiányosság ellenére valami varázsa mégis van a játéknak. Emlékszem, anno füzetbe írtuk a kitalált bajnokságokat, vezettük az eredményeket, vagyis elég sokat játszottunk vele. Az biztos hogy többet mint a mai focis játékokkal. Amik - mint azt a Pixelhősök című könyvben remekül kifejtették -, ma már nem is futball szimulátorok, hanem futball közvetítés szimulátorok.

Visszaolvasva amit írtam, a játékot szinte végig negatívan illettem. Ezért most gyorsan hozzátenném, hogy olyan játékot nem tennék fel az oldalamra, ami nem érdemli meg.

Linkek

Ha tetszik az oldal, ide kattintva támogathatod!

READY.