< nyitóoldal < játéklista

Sziget

Sziget titleKultjáték. Mindenki ismeri és mindenki szereti. Akkoriban nagyon népszerű volt, már csak azért is, mert magyar nyelven szólt az emberekhez. A félreértések elkerülése végett szeretném letisztázni, hogy nem magyar a játék. Eredetileg angol, és az lett magyarosítva. Elkészült még lengyelül és franciául is. Randomjáték.

Sziget, szabályokA tényállás a következő: egy lakatlan szigeten vagy. De szép oximoron! :) Szóval egyedül a játékos lakja a szigetet. A cél valamilyen módon elhúzi onnan záros határidőn belül. A határidő a 30. nap után bármikor lecsapó hurrikánból fakad, ami elmossa a szigetet. Két módon menekülhetünk meg: az egyik, ha szerencsénk van, és egy barátságos hajó megtalálja a palackpostánkat (ha küldtünk), a másik pedig ha saját kezünkbe vesszük sorsunkat, és építünk magunknak egy tutajt.

Sziget, szakad az esőA kihívást saját létfenntartásunk okozza. Nem halhatunk sem éhen, sem szomjan, sőt, nem hajszolhatjuk magunkat a végtelenségig, olykor pihenni is kell. Öt dolgot tudunk tenni, de minden nap csak egy dologgal foglalkozhatunk. Ivóvíz gyűjtése, ennivaló keresése, palackposta készítés, deszka gyűjtés a tutajhoz és alvás. Vegyük ezeket sorba!

Sziget, vízgyűjtésIvóvíz gyűjtés. Csak akkor válasszuk, ha szakad az eső, vagy minimum borús az ég. Különben alig gyűlik össze víz a kirakott vödrökbe. Jó stratégia lehet, ha hosszabb távra élőre betárazunk, így nem lesz rá gond. Úgy számoljunk, hogy egy nap 3 liter víz fogy el. Nem szabad a végsőkig kivárni a gyűjtésével, mert ha csak 3 literünk marad, és azon a napon épp szárazság van, akkor kiszáradunk.

Sziget, kiszáradásÉlelem szerzés. Pecás képességeinket csillogtathatjuk. Ez egy könnyű feladat, mert három próbálkozás van hogy halat fogjunk. Cserébe, a randomfaktor miatt, van hogy mégsem örülünk annyira. Amikor csupán 1 kilós halat fogunk ki, gyakorlatilag elvesztegettünk egy napot, hisz naponta 1 kiló élelem fogy el. Ezt sem lehet tehát a végsőkig halogatni.

Sziget, palackpostaPalackposta. Én ezzel a lehetőséggel egyáltalán nem szoktam élni. Ahány palackot küldünk útnak, annyival nagyobb eséllyel talál ránk valaki. A problémát épp a "valaki" jelenti. Ugyanis lehet hogy kalózok találnak ránk, és akkor szintén elbukjuk a küldetést. Persze előfordulhat olyan is, hogy rögtön a bedobást követő napon egy barátságos hajó talál ránk, és egyből megnyerjük a játékot. Én inkább mégis a biztosabb menekülési módot szoktam választani, tutajt építek magamnak!

Sziget, deszka gyűjtésDeszka gyűjtés. Tíz deszka összegyűjtése szükséges ahhoz, hogy összetákoljunk egy tutajt. A deszkák a tengeren sodródnak, így be kell értük merészkedni. Kockázati tényezőt a vízben portyázó cápák jelentenek. Ha hétnél több cápa van jelen, akkor inkább hagyjuk, mert nagy eséllyel elkapnak. Talán ha nagyon muszáj akkor nyolcnál is rá lehet próbálni. Bosszúságot az okozhat, ha be akarnánk benni, de a program inkább óvatosságra int, és nem enged be.

Sziget, alvásAlvás. A fentebb leírt cselekvések olyannyira lefárasztják a szigetlakót hogy muszáj lepihenni időnként. Ha már a "halálosan ki vagy merülve" állapotban vagy, akkor mindenképp. Ez arról szól, hogy álmodunk valamit. Minél kellemesebb az álom, annál tovább maradunk kipihentek. Hármat álmodhatunk. Nem választhatjuk meg hogy miről, nem lehet tehát pumpáról álmodni. :D Mókás, véletlenül összeállított mondat keveredik ki, mint a képen. Az alvással se várjunk a végéig, az sosem jó taktika.

Sziget, cápaEnnyi tehát amit tehetünk. Egyszerűnek tűnik, de mégsem az. Kellemes kihívást nyújt a játék. Persze az egész a véletlenekről és a szerencséről szól, így ennek függvényében lehet könnyebb vagy nehezebb egy-egy játék, de a megfelelő taktikázással úrrá lehetünk a véletlenen is. Egy idő után, amikor már beívódik az ember agyába az algoritmus, akkor már csak nyomogatja a számokat.

Sziget, éhhalálA játékban remek ASCII-artok vannak. Szimpla karakterekből vannak kirajzolva az egyes oldalak, és mégis milyen hangulatos. Ismét egy remek példa arra, hogy attól hogy valami egyszerű, még lehet jó, sőt. A hangok viszont annyira egyszerűek, hogy nincsenek is egyáltalán. Talán pár apró effekt belefért volna. Előfordulnak hülyeségek a játékban, például ha csak három vödrünk van, amibe összesen 30 liter víz fér, akkor hol tároljuk a rengeteg összegyűjtött vizünket? Vagy hogy egy palackposta elkészítése mellett aznap már nem tudunk mást csinálni, illetve honnan van annyi palack? Ezekkel a kérdésekkel nem kell foglalkozni, ha így teszel, nem érted a lényeget.

A játék olyannyira kultikus, hogy nem hagyhattam ki a webesítési hadjáratomból ezt sem. A fejlesztés során ismét az volt a célom hogy egy az egyben az eredetit adjam vissza. Hangulatban, grafikában. Így egy C64-es betűkészleteket használtam, és nem képként, hanem én is ASCII-artokkal jelenítem meg a weboldalt. Jó szórakozást kívánok hozzá, a játékot itt éred el: sziget.krissz.hu

Linkek:

  > Sziget letöltése
  > Sziget.Krissz.hu

< játéklistám
< nyitóoldal


READY.