`

Wizard Of Wor

>
Ger ready! GO!

Wizard Of Wor titleA legelső képkocka az egész Commodoreos életemből ebből a játékból való. Általános elsős voltam, hazabattyogtam a suliból, majd valósággal a TV képernyőjére tapadtam amikor megláttam hogy bátyám egy labirintusban kóvályog és próbálja irtani a kék-sárga-piros lényeket, viszonylag kevés sikerrel.

Wizard Of Wor ponttáblázatAkkor persze fogalmam sem volt hogy az első kép amit látok, az épp egy óriási klasszikusból való. Nincs olyan ember aki ne ismerné ezt a játékot. Annyira el van találva, hogy a mai napig elő szoktam venni emulátoron (mint az Archont is). Sőt, elkészítettem a webes változatát is, így már bárki számára elérhető itt: wizardofwor.krissz.hu

Wizard Of Wor radarKülönböző elrendezésű pályákon kell a Burworokat (kék), Garworokat (sárga), és Thorworokat (piros) módszeresen irtani. Jobb ha sietünk ezzel a feladattal, ugyanis minél tovább várunk, a szörnyek annál gyorsabbak lesznek. Ezt a félelmetesen eltalált hangeffektek is érzékeltetik. El is tudnak tűnni a piszkok, ezért érdemes fél szemünket a pálya alatt lévő radaron tartani.

>
Feszultseget fokozo morajlas

Ketten is lehet játszani, és igazából nem is tudom hogy egymás ellen, vagy kooperatív módon kellene. Szerintem ezt a készítők sem akarták eldönteni. Igaz ugyan hogy ezer pont jár egymás kilövéséért, de szerintem együttműködve, ketten a hadsereg ellen módra talán még jobb játszani. A játékosok lövedékei kioltják egymást.

Wizard Of Wor dungeonMinden pálya úgy kezdődik hogy csak kék szörnyek vannak. Ha kilősz egy kéket, akkor - a szinttől függően - megjelenik egy sárga, ha egy sárgát találsz el, akkor helyette egy piros. A legjobb taktika talán az ha beállsz egy biztos helyre ahonnan csak a tüzelésre kell figyelned. De nem szabad vadállat módjára lövöldözni, mert ugyan tölténylimit nincs, de addig nem lőhetsz újat amíg a már kilőtt töltényed nem ér célt.

Wizard Of Wor WorlordA pálya jobb és bal szélén teleport kapuk találhatók, amik ha nyitva vannak és belemegyünk, átugorhatunk a másik oldalra. A kapuk ekkor lezáródnak és csak bizonyos idő után nyílnak meg újra. Ha eljutunk a 8. pályáig, akkor elnyerjük a Worlord státuszt, ami szép és jó, viszont innentől kezdve a nehéz pályákból válogat a gép. Sokkal ritkásabb lesz a labirintus fala, így kevesebb menedékünk lesz, és a lövedékeinknek is hosszabb utat kell megtenniük. Fontos infó, hogy ha egy szörnyet kilövünk, akkor annak lövedéke is megsemmisül.

Wizard Of Wor ArenaA 13. pálya fix, és ott már olyannyira ritkás a fal, hogy nincs is. Ennek a pályának a neve THE PIT, és innentől kezdve minden 6. pálya ez lesz. Ha egy ilyen pályát életvesztés nélkül teljesítesz akkor már Worlord Supreme leszel. :) Extra életek az első PIT pálya előtt és az ARENA (4. pálya) előtt járnak. A 98. pálya után újra a 97. jön, ami épp a PIT, így innentől minden második pálya ez lesz. Aki nem hiszi, járjon utána, vagy jusson el odáig! :)

Wizard Of Wor WorlukHa kiirtottuk az utolsó Thorwort is, akkor megjelenik a pályán Worluk, egy légy szerű teremtmény, aminek roppant fontos szerepe van a játékban, mert ha kilőjük, akkor a következő dungeon dupla pontokért megy! Így ha rekordot szeretnél dönteni, sosem szabad hagyni elmenekülni. A nyitott teleport kapukon át tud meglógni. Likvidálására van egy jó taktika: mivel ilyenkor a teleport kapuk a megnyílásuk után sosem záródnak be, álljunk közvetlenül mellé és mindig ugorjunk arra az oldalra ahová épp közeledik.

Wizard Of Wor double score dungeonDuplán jó taktika ez, mivel van egy bug a játékban. Ha ekkor neked megy a légy, elkezdődik a "halál animáció", de mivel ekkor egyből vége is van a pályának (hisz kiszökik a teleporton), így nem vonja le az életet a gép.
Akár kiszökik, akár lelövöd, utána 1:7 eséllyel tiszteletét teszi maga Wizard Of Wor is, aki egy teleportálásra képes mágus szerű kreatúra. Ez a csata mindenképp vérre megy. Vagy a játékos veszít egy életet vagy a főnök távozik iszonyú csörömpölő hangok közepette.

>
Game over

Wizard Of Wor game over

Linkek

Ha tetszik az oldal, ide kattintva támogathatod!

READY.