`

Archon

>
Archon SID

Az Archon egy sakkszerű táblás játék, amiben nem csak a lépéseken kell gondolkodni, hanem a csatákat is mi vívjuk, így egyben akciójáték is. Teljesen eredeti ötleten alapul, nagyon jól játszható, nem véletlen hogy a mai napig újra és újra elő szoktam venni. Mindig a dark sidedal szoktam lenni, az valahogy szimpatikusabb. :) Kétjátékos módban is játszható, kitűnő szórakozást nyújt.

Archon menüA menüben választhatunk az egy vagy kétjátékos mód közül, illetve hogy melyik fél kezdje a játékot. Indítás után a sötét és világos oldal harcosai felsorakoznak a táblán. A sakkal ellentétben, itt nem ugyanazok a figurák vannak egyik és másik oldalon. A világos csapatban az unikornis, a dzsinn, és az íjászok a legjobb harcosok. A sötétben a sárkány, a baziliszkusz és a manticor.

Archon mágusMindkét csapatban van egy főnök, egy mágus aki varázsolni is tud, például fel tud támasztani egy elhullott lényt, vagy le tud bénítani valakit a másik csapatból. Sőt, még egy külső harcost is segítségül tud hívni, azok közül az air elemental, vagyis a forgószél a legjobb. :) A mágus mielőbbi likvidálása épp ezért igen fontos. Persze ő van a legjobban védve így ez nem egyszerű.

Archon győzelem mágikus pontokkalA tábla különlegessége hogy található rajta 5 varázspont. Egyet-egyet őriz a két mágus, három pedig szabadon van, a pálya középső oszlopában. A mágikus pontokon álló lényekre varázsolni nem lehet. Ha mindegyik pontot elfoglalja az egyik csapat, akkor azonnal megnyeri a játékot. Én mindig erre szoktam törekedni. Ha ez nem jön össze akkor a játék addig tart amíg teljesen el nem fogy az egyik nép.

Archon felélesztésA csapatok első sorában javarészt közelharcosok vannak. Nekik a lőni is képes ellenfelekkel szemben szinte semmi esélyük sincs. Mindkét csapatban vannak lassabban mozgó de sok élettel rendelkező, illetve villámgyors de gyengébb lények is. Fontos tehát hogy kivel kit támadunk meg. A sötét oldal spéci harcosa az alakváltó, aki olyan lénnyé alakul át akivel épp harcba száll. Egy főnixmadár-főnixmadár harc érdekes tud lenni. :)

Archon dzsinn vs. kísértetA csatatér akadályokkal, falakkal teletűzdelt terület, ahol a falak változnak, eltűnnek és újra megjelennek, így biztos fedezékünk sosem lehet. A játék ezen része igazi akciójáték, nagyon jó reflexeket kíván. Még a gépi ellenféllel is meglepően jó és izgalmas csatákat lehet vívni. Lőni/ütni csak akkor tudunk újra ha egy bizonyos idő eltelik a legutóbbi lövésünk óta, ezt egy hang is jelzi. Így nem lehet össze-vissza lődözni. Ez a türelmi idő is lényenként változó.

Archon dzsinn vs. sárkányArchon unikornis vs. külső harcos (fire elemental)

A játéknak van egy második része is, elég sokban különbözik ettől, de az nálam kimaradt. Ez viszont a mai napig megmaradt.

Borítógrafika

Archon borító

Linkek

Ha tetszik az oldal, ide kattintva támogathatod!

READY.