`

Bombakereső

Amikor Rihardo írásait olvasom az új keletű C64-es játékokról, és látom a megannyi fantáziadús, remek kivitelezésű szoftvert, érzek egy késztetést, hogy valamit én is berakjak a közösbe. A legjobban az egyszerű játékok tetszenek, amik a végtelenségig vannak polírozva, és ahol a játékélmény folyamatos, vagyis nem merül fel semmi olyan nehézség, ami a régebbi játékokban azért még elég gyakran előfordult. Elhatároztam, hogy írok egy aknakeresőt.

Bombakereső játékképTaláltam legalább húsz C64-es klónt, de az egyik sem nyerte el a tetszésemet. Vagy a rekurzív felderítés hiányzott, vagy csak fix pályaméret volt, vagy az irányítás volt körülményes, vagy a képi világ volt puritán, vagy a pálya legenerálása előtt közölte velem a játék, hogy várjak két percet... Szóval valahogy az egyik sem volt az igazi. Egy folyamatos játékélményt nyújtó, stílusos, látványos, gyors aknakeresőt vizionáltam magam előtt.

Bombakereső pálya konfigurálásaMivel a műfajról sok újat írni nem lehet, ezért írok pár mondatot a fejlesztéséről. Mivel az űr tematikát álmodtam meg a játékhoz, kellemes kihívást adott a háttérben futó csillagok mozgatása úgy, hogy a már felderített, átlyukasztott pálya mögött is látszódjanak az elhaladó csillagok. Szerintem nagyon hangulatosra sikerült, pár egy pixeles karakter milyen hatást tud kelteni...

Bombakereső nagy pályán game overHasonlóan hosszas gondolkozásra késztetett a rekurzív felderítés megoldása assemblyben rekurzió nélkül. Ez egy gyönyörű példa volt arra, hogy a korlátok szülik a legjobb megoldást, ugyanis így természetes úton valósult meg az a felderítő animáció, amit én bele szerettem volna rakni a játékba, mint egy plusz látványelemet. A rekurzió hiánya miatt a felderítés időben elhúzódik, ami épp kiadja a fokozatos felderítés látványát.

Bombakereső felderítés animációÁllítható a pálya mérete, és a nehézségi fokozat. A nehéz fokozat egy nagy pályán még a legjobb bombakeresőknek is kellemes agytornát nyújt POKE csít nélkül. Mert hogy az is került ebbe a nem egész 6 kbyte-ba. Még hangokat is sikerült belevarázsolnom, jelzésérték szinten. A pálya legenerálása villámgyors. Játszható billentyűzettel és joystickkal is.

A hajnalba nyúló programozásokat nagyon élveztem, ismét rengeteget tanultam. A végeredményt az igazi C64-en betölteni és letesztelni remek érzés volt. Nagyon sokáig el tudok lenni ezzel a játékkal, jó játszani vele. Örülök, hogy elkészítettem.

Linkek

Ha tetszik az oldal, ide kattintva támogathatod!

READY.