`

Commando

>
Játékzene SID

Commando címképAz egyik legismertebb C64-es játék, ősklasszikus. Játéktermi gép átirat, de az eredeti 8 pályához képest ez a változat csak hármat tartalmaz. Kevésnek hangozhat, az alanti 3 perces végigjátszás pedig nevetségessé teheti, de ahhoz, hogy ezt a játékot 3 perc alatt végigjátssza valaki, ahhoz garantáltan kell legalább 3 hónap gyakorlás, vagy egy jobbfajta trainer.

Commando startTörténet még az eredeti dokumentáció szerint sincs. Ott van a dzsungelben Super Joe, aki az erősen túlerőben lévő, alaposan felfegyverkezett ellennek megy neki, és irtja ki írmagját is mindennek, ami nem ő. A barna-zöld grafika igazi dzsungeles hatást kelt, szinte érezni, ahogy hősünk bakancsának talpára ráragad a sár. Az mondjuk fura, hogy egy ilyen szuper kommandós a folyóhoz érve meghal, mert nem tud úszni.

Commando akcióFolyamatosan nyomulni kell előre. Ez egy olyan shoot'em up játék, ahol nem nyom minket a folyamatos scrollozás kényszere, hanem a mi saját tempónk szerint haladhatunk előre. A tűzgombbal lehet lőni abba az irányba, amerre néz a karakter, illetve a SPACE billentyűvel lehet egyenesen felfelé, fix távolságra gránátokat hajigálni. A gránátok a fedezékek mögött, vagy a lövészárkok mélyén megbúvó ellenség ellen hasznosak, mert őket nem lehet kilőni. De bevethetjük a járművek és a lőtornyok, bunkerek ellen is.

>
Következő pálya

Commando fedezékAz M60-as gépfegyverünk kifogyhatatlan, viszont a gránát az fogy, ezért ajánlott felvenni a villogó dobozokat, amik 3 plusz gránátot rejtenek. Úgy vettem észre, hogy az ellenség által hajigált gránátokkal nem kell foglalkozni, viszont a lövéseikkel igen, illetve a közvetlen kontakt elkerülésére is törekedni kell. Ha veszítünk egy életet, akkor nem kell teljesen elölről kezdeni a pályát. Bár eleve nem hosszúak, ha valaki profi, tényleg egy perc alatt elér a pályavégi nagy kapuhoz, ahol a több hullámban kiáradó katonatömeget lekaszálva lehet befejezni a pályát.

Commando folyóMi ezt sosem játszottuk ki, maximum az első pálya végét pillanthattuk meg. Pörgős a játékmenet, sok az ellenség, sok a buktató, de mivel szórakoztató, ezért újrapróbálható, ezáltal csiszolható a játékunk. Ha győztünk, akkor kezdődik elölről. A zene Rob Hubbard egyik mesterműve, sokat tesz hozzá a hangulathoz. De még a betűtípus is militáris érzetet kelt. Néhol bugos a program, eltünedeznek a spriteok, bevillog a HUD, mintha kissé összecsapott munka lenne. Nekem meggyőződésem, hogy mind a 8 pálya simán elfért volna a C64-ben, ez is azt támasztja alá, hogy a fejlesztőknek sietős lehetett a portolás.

>
Hi-score zene

Commando győzelemCommando hi-score

Linkek

Ha tetszik az oldal, ide kattintva támogathatod!

READY.