`

Tenebra

Tenebra címkép2021-ben sikerült egy fazonnak pontosan azt a játékot elkészítenie C64-re, amit én magam is már megterveztem, nem sokkal előtte. Az egész koncepció lényege, hogy a fény a legfőbb elem a játékmenetben. Egy bányában vagy barlangban kell haladni úgy, hogy csak a megvilágított részeken lehet mozogni. Ügyeskedve kell fáklyákat felvenni, meggyújtani és odébb rakosgatni, hogy végül a kijáratig eljussunk. A fény ábrázolása 16 szín birtokában eleve necces, de azzal, hogy monokróm palettát választott, a Tenebra ezt a kihívást is megoldotta, igen atmoszférikus hangulatot teremtve.

Tenebra level 3Ha valakit zavar a fények villódzása, akkor a C= gombbal ki tudja kapcsolni. Szerintem hozzáad a bányahangulathoz, bár hosszabb távon valóban kellemesebb a szemnek, ha nem pulzál a grafika. Fokozatosan vezeti be a játékost, az első pár pálya tutorial jelleggel működik. Amint megjelenik egy újabb elem, annak használatáról rövid instrukciót kapunk. Mint a Knight Rider-ben, ha lefejlesztenek valamit, azt tuti, hogy használni is kell abban a részben.

Tenebra level 12A legalapvetőbb tárgy a fáklya. Fel lehet venni és cipelni, konstans fényt teremtve a karakter körül. A fáklya fényereje, tehát a bevilágított rádiusz változó. Sokszor kelleni fog majd olaj a tűzre, amitől megnő ez a terület. Vannak olyan kapuk, amivel fáklyával a kezünkben nem haladhatunk át. Ez adja a legfőbb bonyolítást a pályákba. Vannak egyszer használatos kapuk is, amik áthaladásunkkor leomlanak. Van olyan kapu is, aminek nyitásához kulcs kell.

Tenebra level 17Vannak meggyújtható, és sínen tologatható csillék is, ami egy újabb szenzációs ötlet. Kötött pályán lehet fényt tolni. A széttört síndarabok kijavítására szolgáló kalapácsot már túlzónak érzem, mert logikailag nem sokat ad hozzá. Csak szélesebbé tesz a játékot, és nem mélyebbé, de végül is az is rendben van. Remek ötlet a kijárati kapu szenzorral való kinyitása is. Csak akkor lehet kimenni rajta, ha a pályán egy érzékelőt fény ér.

Tenebra megoldásNem sok elemet vonultat fel a játék, és ez így van rendjén. Nincs időlimit sem, így nyugodtan lehet gondolkodni a fejtörőkön. A 25 pályát viszont kevésnek tartom, főleg, hogy az eleje csak ismerkedés. Elbírt volna ez 50-et is. Én már többször végigjátszottam, és mindig szuper élményt adott. A hangok is sokat hozzátesznek. A lépéshang is jó, de a csillék meggyújtása, meg az ajtó összeszakadása, meg minden más hang annyira nyers, és bánya hangulatú, és a fekete-fehér színvilághoz annyira illik, hogy le a kalappal!

Tenebra level 22Minden pálya előtt kapunk egy kódot, így onnan tudjuk folytatni, ha netán félbehagynánk a nem túl hosszú végigjátszást. A modern kori C64 játékok közül ez az egyik kedvencem. Született egy második része is, 35 tárnával. Az is jó, de ott már megjelent pár új extra elem, például a teleport, meg a lövöldözés, amik fölöslegesek. Lett zenéje is, de én azt sem hiányoltam, így az első részt jobbnak tartom.

Tenebra megoldás 2Tenebra The End

Linkek

Ha tetszik az oldal, ide kattintva támogathatod!

READY.