A legelső képkocka az egész Commodoreos életemből ebből a játékból való. Általános elsős voltam, hazabattyogtam a suliból, majd valósággal a TV képernyőjére tapadtam amikor megláttam hogy bátyám egy labirintusban kóvályog és próbálja irtani a kék-sárga-piros lényeket, viszonylag kevés sikerrel.
Akkor persze fogalmam sem volt hogy az első kép amit látok, az épp egy óriási klasszikusból való. Nincs olyan ember aki ne ismerné ezt a játékot. Annyira el van találva, hogy a mai napig elő szoktam venni, immár a saját emulátoromban,
itt ni, ahol akár multiplayer csatákat is lehet vívni benne.
Különböző elrendezésű pályákon kell a Burworokat (kék), Garworokat (sárga), és Thorworokat (piros) módszeresen irtani. Jobb ha sietünk ezzel a feladattal, ugyanis minél tovább várunk, a szörnyek annál gyorsabbak lesznek. Ezt a félelmetesen eltalált hangeffektek is érzékeltetik. El is tudnak tűnni a piszkok, ezért érdemes fél szemünket a pálya alatt lévő radaron tartani.
Ketten is lehet játszani, és igazából nem is tudom hogy egymás ellen, vagy kooperatív módon kellene. Szerintem ezt a készítők sem akarták eldönteni. Igaz ugyan hogy ezer pont jár egymás kilövéséért, de szerintem együttműködve, ketten a hadsereg ellen módra talán még jobb játszani. A játékosok lövedékei kioltják egymást.
Minden pálya úgy kezdődik hogy csak kék szörnyek vannak. Ha kilősz egy kéket, akkor - a szinttől függően - megjelenik egy sárga, ha egy sárgát találsz el, akkor helyette egy piros. A legjobb taktika talán az ha beállsz egy biztos helyre ahonnan csak a tüzelésre kell figyelned. De nem szabad vadállat módjára lövöldözni, mert ugyan tölténylimit nincs, de addig nem lőhetsz újat amíg a már kilőtt töltényed nem ér célt.
A pálya jobb és bal szélén teleport kapuk találhatók, amik ha nyitva vannak és belemegyünk, átugorhatunk a másik oldalra. A kapuk ekkor lezáródnak és csak bizonyos idő után nyílnak meg újra. Ha eljutunk a 8. pályáig, akkor elnyerjük a Worlord státuszt, ami szép és jó, viszont innentől kezdve a nehéz pályákból válogat a gép. Sokkal ritkásabb lesz a labirintus fala, így kevesebb menedékünk lesz, és a lövedékeinknek is hosszabb utat kell megtenniük. Fontos infó, hogy ha egy szörnyet kilövünk, akkor annak lövedéke is megsemmisül.
A 13. pálya fix, és ott már olyannyira ritkás a fal, hogy nincs is. Ennek a pályának a neve THE PIT, és innentől kezdve minden 6. pálya ez lesz. Ha egy ilyen pályát életvesztés nélkül teljesítesz akkor már Worlord Supreme leszel. :) Extra életek az első PIT pálya előtt és az ARENA (4. pálya) előtt járnak. A 98. pálya után újra a 97. jön, ami épp a PIT, így innentől minden második pálya ez lesz. Aki nem hiszi, járjon utána, vagy jusson el odáig! :)
Ha kiirtottuk az utolsó Thorwort is, akkor megjelenik a pályán Worluk, egy légy szerű teremtmény, aminek roppant fontos szerepe van a játékban, mert ha kilőjük, akkor a következő dungeon dupla pontokért megy! Így ha rekordot szeretnél dönteni, sosem szabad hagyni elmenekülni. A nyitott teleport kapukon át tud meglógni. Likvidálására van egy jó taktika: mivel ilyenkor a teleport kapuk a megnyílásuk után sosem záródnak be, álljunk közvetlenül mellé és mindig ugorjunk arra az oldalra ahová épp közeledik.
Duplán jó taktika ez, mivel van egy bug a játékban. Ha ekkor neked megy a légy, elkezdődik a "halál animáció", de mivel ekkor egyből vége is van a pályának (hisz kiszökik a teleporton), így nem vonja le az életet a gép.
Akár kiszökik, akár lelövöd, utána 1:7 eséllyel tiszteletét teszi maga Wizard Of Wor is, aki egy teleportálásra képes mágus szerű kreatúra. Ez a csata mindenképp vérre megy. Vagy a játékos veszít egy életet vagy a főnök távozik iszonyú csörömpölő hangok közepette.