`

Goblin

>
Játékzene

Goblin első pálya2016 októberében jelent meg ez a kitűnő platformjáték. Azonnal megszerettem. Azon kívül, hogy a kedvenc műfajomból való, a tökéletes irányíthatóságával, az egyszerű játékmenetével, és a zenéjével hosszú időre le tud kötni, akármikor. A hab a tortán az, hogy ez egy mindössze 4k-s játék, így még a betöltéskor sem kell 4 másodpercnél többet várni.

Goblin második pályaA játék lényege, hogy a goblinnal be kell gyűjteni az összes burgonyát a pincéből, amiket nagy krumplibogarak támadtak meg. A gumók begyűjtését a bogarak oldalazó haladása, illetve a denevérek repkedése nehezítik. Remek ötlet, hogy a játékban csupán egyetlen élet van, viszont az nem az első ellenséges érintésre veszik el, hanem a goblin fokozatosan veszít életerejéből picit, illetve minden pálya elején teljesen regenerálódik.

Goblin harmadik pályaAmikor a bogarak megérzik, hogy fogytán a növény, bemérgesednek. Vörösek lesznek, és sokkal gyorsabban járkálnak fel-alá. A következő szintre vezető pinceajtó persze még ennél is több krumpli összeszedése után nyílik ki. Az is tetszik, hogy nem kell feltétlenül mindet begyűjteni. Lehet mérlegelni, hogy megéri-e a kockázatot az utolsó szemért is elmenni a már gyors bogarak közé (persze sokkal több pontért), vagy inkább mentjük a goblin irháját.

Goblin negyedik pályaA pályák változatosak, és színesek. Nyolc pályaelrendezés van, viszont kilenc színvilág. Így amikor a nyolcadik után újfent az első pálya szerkezetét adja be, a pályák színei eltolódnak eggyel, így olyan érzése van a játékosnak, mintha nagyon sok pálya lenne. Meg azért is, mert a második körtől kezdve a szörnyek egyre hamarabb mérgesednek be. A 16. pálya után, tehát a harmadik körben pedig már alapból idegesek a bogarak, így a játék nehézségi foka is egyre nő. Persze ilyenkor már jó sok pontot ér egyetlen szem krumpli is.

Goblin mérges bogarakHatározott pozitívum, hogy nincs benne frusztráló időlimit. Nem kell kapkodni, inkább az ügyességen és a jó ütemérzéken van a hangsúly. Szintén jó ötlet, hogy akármekkorát lehet esni. Elég büntetés az, hogy ilyenkor újra kell járni pár szintet, nem kell mással sújtani a játékost. A hangeffektek teljesen passzolnak a játékhoz. A mókás zene a lények gyorsulásával lesz egyre tempósabb.

Goblin ötödik pályaA 4k ellenére a játék olyan apróságokra is figyel, mint például a sziklarepedésből olykor kikukkantó világító szempár, ami szerintem a legjobb, 4 pixelből összehozott hangulatelem a C64 játékok történetében. Az egyszerre mozgatott spriteok számát elnézve, a technológiai részleteket figyelők is felvonhatják a szemöldöküket. 4k-ból ennyire jó játékot lehet írni. Ismét egy példa, hogy nem a több a jobb, hanem a jobb a több.

Linkek

Ha tetszik az oldal, ide kattintva támogathatod!

READY.